خانه کسب و کار در راه اندازی فروشگاه اینترنتی پر سود به این عوامل توجه کنید

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی پر سود به این عوامل توجه کنید

فروشگاه اینترنتی و عامل های موثر در راه اندازی

فروشگاه اینترنتی بزرگی مانند آمازون و ebay همیشه بر اساس یکسری قوانین فروش محدود شده اند و برای کسب و کار خود یک تصویر را برای برند سازی تهیه کرده اند.

فروشندگان و خریداران بازی های زیادی با یکدیگر دارند و بر روی تجارب یکدیگر کاملا مسلط هستند. برخی از عمده ترین کارها بازاریابی محصول و بزرگنمایی محصولات است تا بتوانند با مشتری ارتباط بهتری بگیرند و محصولات را به فروش برسانند.

با تمام آزادی هایی که برای فروش و بازاریابی در فروشگاه های آنلاین وجود دارد، گاها صاحبان فروشگاه ها نمی دانند چه زمانی فروش آنها داغ می شود.

در راه اندازی کسب و کار های اینترنتی معمولا با مشکلات زیادی مواجه می شویم ولی در ادامه در بلاگ گیلاس ، ۲۰ عامل را با یکدگیر بررسی خواهیم کرد که به شدت برای فروشگاه اینترنتی آنلاین مخرب است بطوری که می توانند خریداران وفادار را دور کند و همچنین بررسی خواهیم کرد چگونه از هرکدام برای افزایش نرخ مشارکت کاربران در سایت و تبدیل خریداران به مشتریان وفادار استفاده کرد.

شما با رعایت این استراتژی ها می توانید مشتریان خود را مانند بازرگانان انتخاب کنید و محصولات خود را طبق نیاز مشتری عرضه کنید.

۱- طراحی جذاب وب سایت

اینکه شما بهترین و برترین برند در حوزه کسب و کار گوشه خود باشید و یا بهترین عرضه را به مشتریان خود داشته باشید در حوزه دیجیتال اصلا اهمیتی ندارد و اگر سایت شما دارای ظاهری جذاب نباشد شما محکوم به شکست خواهید بود. طبق آماری که گرفته شده است ۹۳ درصد مشتریان به ظاهر سایت اهمیت قائل می شوند پس اول از همه به ظاهر سایت خود برسید.

شما با اختصاص دادن اندکی بودجه می توانید از یک برنامه نویس بخواهید یک سایت را برای شما راه اندازی کند و یا یک قالب آماده را برای شما شخصی سازی کند و یا می توانید این بودجه را برای خود ذخیره کنید و یادگیری یک زبان برنامه نویسی را آغاز کنید.

سایت های زیادی مانند TemplateMonster, TonyTemplates, Apollotheme، راست چین و ژاکت هستند که به فروش قالب های آماده میپردازند که دارای ظاهر زیبا و پوچی هستند که می توانید آنها را بسته به نیاز خود بهینه سازی کنید.

– اگر شما دارای دانش برنامه نویسی باشید و بدانید برای یک فروشگاه اینترنتی آنلاین چه مواردی را در نظر بگیرید می توانید یک فروشگاه آنلاین حرفه ای داشته باشید.

– طراحی وب سایت شما باید از نظر مخاطبانتان جذاب باشد. شما می توانید با تصاویر بزرگ و متن های کم مشتری را برای بازدید از سایت ترقیب کنید (طراحی سایت بسته به نوع کسب و کار متفاوت بوده و نمی توان برای همه کسب و کار های یک نمونه پیش فرض درنظر گرفت)

مطلب پیشنهادی   کسب و کار و راه اندازی شغل هایی با سرمایه ی کم

۲- صفحه درباره مای حرفه ای

زمانی که مشتریان به شما علاقه مند می شوند به صفحه درباره ما شما خواهند رفت و این فرصت را به شما می دهند تا به آنها ثابت کنید که بهترین هستید و برترین محصولات را ارائه می کنید. شما در این صفحه نباید حال و گذشته خود را بیان کنید بلکه باید در این صفحه نیازمندی هایی که از مشتریان به واسطه شما رفع می شود مورد تمرکز قرار گیرد!!!

این صفحه این امکان را به شما می دهد تا مشتریانی که می خواهند با شما معاشرت داشته باشند را به سمت خود بکشید پس دقت داشته باشید اطلاعات تماس مانند ایمیل، آدرس، شماره تماس وشبکه های اجتماعی را در دسترس مخاطب خود قرار دهید.

شما می توانید ده ها المان مختلف را برای مشتریان خود به نمایش بگذارید ولی به این نکته توجه داشته باشید که نباید مشتریان را سردرگم کنید. در زیر مثالی از یک طراحی مینیمال را ملاحظه می کنید.

فروشگاه اینترنتی

چند نکته برای صفحه درباره ما فروشگاه اینترنتی وجود دارد که باید این موارد را مورد بررسی قرار دهید.

۱- اطلاعات اولیه مانند اطلاعات تماس، آدرس و شبکه های اجتماعی را حتما در اختیار مشتریان خود قرار دهید

۲- از قرار دادن اطلاعات زیادی در قسمت درباره ما خودداری کنید و سعی کنید تمامی موارد را با کمترین و بهینه ترین حالت به مشتریان انتقال دهید.

۳- شراکت با برندهای دیگر

پرداخت پولی که به سختی بدست آورده اید به این سادگی های نیست. به مشتریان خود نشان دهید که شما چه کسی هستید و با چه شرکت هایی همکاری دارید. نیازی نیست شرکت های همکار در سطح کوکاکولا و اپل باشند و این کار صرفا جهت بالابردن حس اعتماد در مشتریان است.

شرکای تجاری بیشتر حس اعتماد بیشتری را به مخاطبان شما انتقال می دهد و به راحتی خرید های خود را از شما انجام می دهند.

فروشگاه اینترنتی

  • شرکای خارجی خود را در صفحه اصلی خود قرار دهید چرا که نرخ مشارکت و همچنین حس اعتماد به شمارا چند برابر می کند.
  • اگر شما دارای شرکای تجاری زیادی هستید آنها را فیلتر نکنید و تمامی آنهارا نشان دهید.

۴- پشتیبانی عالی آنلاین

خریداران محصولات شما از هر سطحی که باشند نیاز به پشتیبانی از محصولی که خریداری کرده اند را دارند و پشتیبانی آنلاین شما می تواند حس خوب خرید و اعتماد را در مشتریان ایجاد کند و این موارد می تواند مشتری را به خرید دوباره محصول شما ترقیب کند.

بهترین نوع پشتیبانی، یک پشتیبانی ۷/۲۴ است و این مورد به تنهایی توانایی ارتقای ۱۰ درصدی مشارکت کاربران را دارد! ولی اگر امکان ارائه پشتیبانی شبانه روزی را ندارید، می توانید این خدمت را در ساعات اداری به مشتریان خود ارائه کنید.

  • پیشنهاد پشتیبانی در هر مرحله از خرید نرخ مشارکت مشتریان را می تواند به طور چشمگیری افزایش دهد و مشتری را به انجام خرید های بیشتری ترقیب می کند.
  • ویژگی هایی برای پشتیبانی آنلاین قرار دهید تا مشتریان بتوانند به صورت تلفنی و یا آنلاین سوالات خود را با شما درمیان بگذارند.

۵- ارائه گزینه هایی برای پرداخت که مورد علاقه مشتریان شما است

هیچ فروشگاه آنلاینی وجود ندارد که به صورت آنلاین امکان پرداخت نداشته باشد، پس بهتر درگاه هایی را در سایت خود قرار دهید که برای مشتریان شما محبوب تر هستند.

فروشگاه اینترنتی

یکی از بهترین روش ها برای پرداخت آنلاین paypal است اما طی تحقیقی که داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که ۱۵ روش دیگر نیز وجود دارد که به صورت عمده مورد استفاده می شود که بسته به کسب و کار ها متفاوت است و شما باید از این موارد نسیت به کسب و کار خود استفاده کنید.

در اینجا لازمه به چند نکته درباره پرداخت آنلاین توجه کنیم:

  • به خریداران خود اجازه دهید تا حساب های کابری خود را داشته باشند تا بتوانند پرداخت های خود را ذخیره کنند تا بتوانند خرید های یکپارچه تری برای آینده داشته باشند.
  • طیف گسترده از نحوه پرداخت را در اختیار مشتریان قرار دهید تا بتوانند به راحتی از فروشگاه خرید کنند.

۶- در شبکه های اجتماعی تبلیغات داشته باشید

شما در یک فید ساده می توانید تمامی مواردی را ه علاقه دارید با مشتری درمیان بگذارید قرار دهید؛ شبکه های اجتماعی برای برند سازی و جذب مشتری بسیار ارزشمند است و شما می توانید از ظرفیت های آن برای بازارداری و بازارسازی خودتون استفاده کنید.

شما می توانید برای تبلیغات سوشیال خود از سایت هایی نظیر فیس بوک و اینستاگرام استفاده کنید و با ابزار هایی مانند گوگل آنالتیکس نرخ تاثیرگذاری را در آنها برآورد کنید تا بهترین و تاثیرگذارترین کانال رو برای خودتون انتخاب کنید.

اگه شما نیز می خواهید تبلیغات در شبکه های اجتماعی را آغاز کنید باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

– شبکه های اجتماعی دست شما را در تبلیغات های خلاقانه باز می گذارد، پس سعی کنید شخصیت مشتری فرضی خود را در آن پیاده سازی کنید.

– از آنالیزور ها برای بررسی موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات های خود استفاده کنید تا بتوانید میزان تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی را بر روی کسب کارتان را بررسی کنید.

۷- چرخه بلاگی خود را از نظر سئو بهینه کنید

موتور های جستجو یکی دیگر از مسیر های بازاریابی در اینترنت می باشند که شما می توانید با تولید محتوا بر اساس سئو، مشتریان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید تا بتوانید نرخ فروش را بالا ببرید.

وبلاگ معمولا با کاربران در سطوح پایین با مشتریان ارتباط برقرار می کند. برای مثال کاربری در زیر پستی کاربری سوالی را درباره محصولی از شما بپرسد! شما می توانید در اینجا خواست مشتری را به نیاز تبدیل کنید و آنرا با مواردی که در بالا ذکر شد و در ادامه خواهیم گفت به برند خودتان وفادار کنید.

شبکه های اجتماعی به مشتریان این اجازه را می دهد با برند شما آشنایی عمیق تری داشته باشند و نیاز های خود را با شما درمیان بگذارند و شما نیز در قسمت بلاگ خود اطلاعاتی کاملا تخصصی در زمینه کاری خودتان بیان می کنید تا مشتری ارتباط و اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا کند.

اگر شما نیز قصد راه اندازی یک وبلاگ فروشگاهی را دارید باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

– از ابزار های سئو برای بررسی جایگاه کلمات کلیدی و میزان مشارکت مخاطبان استفاده کنید تا بتوانید با کلمات کلیدی با سختی کلمه بالا در رتبه های برتر موتور های جستجو باشید.

– از گوگل آنالتیکس برای بررسی صفحات وبلاگ و بررسی اثربخشی محتوای خود استفاده کنید تا بتوانید بهتر آنرا محتواهای آینده را ایجاد کنید.

۸- با بررسی محصولات حس اعتماد را در مشتریان تقویت کنید

امتیاز و بررسی محصولات بسیار بر روی تجربه خرید مشتری تاثیرگذار است و مشتری ها ترجیح می دهند بجای گذاشتن زمان زیادی برای بررسی سایت، از خرد اجتماعی استفاده کنند و به میزان لایک های بیشتر معمولا اعتماد می کنند.

از طرفی این کار به شما نشان می دهد کاربران درباره محصولات شما چگونه فکر می کنند و می توانید برای تولید محصولات آینده خود هدفگذاری بهتری داشته باشید.

فروشگاه اینترنتیبعد از هرخرید از مشتریان بخواهید تجربه خود را از خرید با شما و سایرین به اشتراک بگذارند و نگران این نباشید که این مشتریان پس از خرید هیج فیدبکی به شما ندهند. مشتریانی که از راضی هستند معمولا چیزی برای شما ارسال نمی کنند، برای این گروه یک الزام ملایم قرار دهید و در اکثر اوقات خوشحال خواهند شد تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در اینجا چند نکته قابل بررسی است:

– میانگین رتبه هر محصول به همراه نظرات مشتریان را در پایین هر محصول نمایش دهید تا بازخورد مشارکت افراد با سایت شما را افزایش دهد.

– می توانید به کسانی که به شما در خرید هر محصول فیدبک می دهند یک تخفیف کوچک دهید تا به فیدبک دادن و کمک به شما مشتاق شوند.

۹- سایت خودرا به صورت mobile friendly سئو کنید

سایت شما برای رسیدن به فروش بالا نیاز به دسترسی راحت از طریق های بسیار زیادی است که یکی از آنها موتور های جستجو است که می تواند ترافیک زیادی را برای سایت شما به وجود بیاورد.

اگر نمیدانید چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید و چطوری در موتور های جستجو بالا باشید این موارد می تواند براش ما کمک خوبی باشند:

– از ابزار هایی که کلمات کلیدی شما را نشان می دهند می توانید استفاده کنید و با سختی کلمات کلیدی خود آشنا شوید؛ شما با بررسی رقبای خود می توانید به این کلمات نیز دسترسی پیدا کنید.

– کاربران علاقه دارند وارد صفحه ای مرتبط با جستجو خود شوند و با پیشنهادتی مواجه شوند که نتوانند آنرا رد کنند؛ پس اگر با صفحه نامرتبطی بالا هستید آنرا اصلاح کنید.

۱۰- مطمئن شوید وب سایت شما به درستی ریسپانسیو شده باشد

در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۵ درصد خرید ها در سراسر جهان از طریق وب سایت ها انجام شده است و طبق بررسی ها در سال ۲۰۲۰ این میزان به ۴۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

خوب فکر کنم اهمیت اینکه سایت شما باید برای دستگاه های دیگری مانند موبایل و تبلت باید بهینه سازی شده باشد کاملا جا افتاده باشد، پس سایت خود را بر روی ابزار های مختلفی با سیستم های عامل مختلف بررسی کنید تا بتوانید از کاربری راحت و کامل سایت خود اطمینان حاصل کنید.

در اینجا دومورد وود دارد که باید به آنها توجه کنید:

– از آنجایی که در موبایل و تبلت سایت به سمت چپ و راست اسکرول نمی شود، طراحی خود را بر روی محور عمودی یا افقی برای اسکرول کردن تهیه کنید.

– جدایی از تست لود سایت با شبیه ساز ها، حتما آنرا بر روی یک گوشی تست کنید تا با مشکلات آن کاملا اشنا شوید.

۱۱- بررسی انالیز های سایت

تولید استراتژی بدون داشتن اطلاعات کافی از فروش و رفتار مشتریان تقریبا ناممکن است، به همین دلیل شما نیاز آنالیز و آمار هایی برای این کار دارید. برای دریافت آنالیز کی توانید از ابزار های رایگان و پولی زیادی استفاده کنید که یکی از ابزار های عالی و رایگان google analytics می باشد که کمک بسیار زیادی برای شما خواهد بود.

بررسی و آنالیز وب سایت خود را به صورت روزانه باید انجام دهید تا بتوانید به بهترین شرایط در بازه های زمانی برسید و اینکه بتوانید به این نتیجه برسید که چه زمانی آفر های فروشگاه را بگذارید و اینکه چگونه مشتریان را به خرید تشویق کنید.

– زمانی که گوگل آنالتیکس را برای وب سایت خود راه اندازی می کنید، خصوصیت enhanced ecommerce tracking را برای وب سایت خود فعال کنید.

۱۲- ارائه خدمات رایگان

حمل و نقل و لجستیک یکی از موارد پر هزینه برای فروشگاه های اینترنتی بوده که برخی از آنها برای افزایش رضایت مشتری از حاشیه سود خود کم کرده و این سرویس را به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می دهند.

فروشگاه اینترنتی

این استراتژی امکان دارد به شما آسیب بزند ولی در افزایش فروش روزانه می توان این خسارت را جبران کرد و باید به این نکته توجه داشته باشید که شما با ارائه سخاوتمندانه خود به افزایش رضایت مشتری و همچنین تبدیل آن به مشتری دائمی را تضمین کرده اید.

۱۳- لیست خود را ارائه کنید

گسترش بازار شما بسیار مهم تر از افزایش میزان مشتریان شماست، شما باید به افرادی در صنایع خود دسترسی داشته باشید تا بتوانید با شبکه سازی به جذب مخاطبان کمک کنید. این شبکه سازی به شما این اجازه را می دهد تا بتوانند بر روی موج های تولید شده محصولات خود را بررسی کنند و محصولاتی باب نظر مشتریان تولید کنند. فروشندگان زیر را همیشه در اطراف خود نگه دارید:

  • خبرنگاران سنتی – نویسندگان نشریات که در صنعت شما متخصص هستند و می توانند مطالبی متناسب با محصولات شما تولید کنند.
  • وبلاگ نویس ها – نویسندگانی که در وبلاگ هایی دربار محصولات شما می نویسند و محصولاتی مانند محصول شما را به نمایش می گذارند.
  • اینفلوئنسر ها – افرادی که در شبکه های اجتماعی در زمینه کاری شما فعال بوده و دارای محبوبیت بالایی هستند.
  • کارآفرینان حوزه کسب و کارشما – کار آفرینانی که در صنعت شما مشغول فعالیت هستند و با محصولاتشان آشنا هستید.

این چهار گروه یه سرعت می توانند محصولات شما را منتشر کنند، بنابراین دسترسی داشتن به این موارد بسیار هائز اهمیت است ولی باید چند نکته را نیز در این مورد در نظر داشته باشید:

– از Buzzsumo و Voila Norbertمی توانید برای پیداکردن اینفلوئنسر های حوزه فعالیتی خودتان کمک بگیرید

– مخاطبان افرادی را که می خواهید با آن وارد مذاکره شوید را مورد بررسی قرار دهید با توانید به درستی هدف خود را انتخاب کنید.

۱۴- از ابزار های آماده برای ساخت فروشگاهتان استفاده کنید

اگر شما می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را با کمترین هزینه و بدون دانش برنامه نویسی و گرافیک راه اندازی کنید و برای این کار برای گروه برنامه نویسی بودجه ای در نظر نگرفته اید می توانید از وبسایت Shopfa استفاده کنید. این سامانه دارای قالب های داخلی فروشگاهی نیز می باشند و به خوبی کار شما را پیش خواهند برد.

فروشگاه اینترنتی

شاپفا این امکان را به شما می دهد تا سایت را به راحتی شخصی سازی کنید. برای طراحی حتما موارد زیر را درنظر داشته باشید.

– شخصیت برند و مشتریان خود را درنظر داشته باشید و بر اساس آن طراحی سایت خود را انجام دهید. این دو ابزار به صورت پیش فرض این توصیه هارا به شما می دهند.

– اگر قالب های آماده پاسخ گوی نیاز های شما نبود و نیاز به طراحی سایت داشتید، حتما بودجه ای برای آن در نظر داشته باشید و بدانید که این گزینه یکی از تاثیرگذارترین ها در کسب و کار شماست.

۱۵– دید مخاطبان را به صورت رقابتی نگه دارید

مشتریان برای داشتن بهترین خرید با ارزان ترین قیمت وب سایت هارا جستجو می کنند. شما می توانید محصولات خود را در وب سایت های دیگری نیز به فروش برسانید و این به برند سازی شما کمک می کند. شما با این روش می توانید مشتریان خاص خود را در بازار های مشابه به راحتی مورد هدف قرار دهید و متشریان خود را داشته باشید.

درج محصولات در سایت هایی مانند دیجی کالا، آمازون و … نه تنها بد نیست بلکه می تواند برای شما بسیار موثر نیز باشد. شما به راحتی می توانید از ظرفیت این بازار ها برای نشان دادن قیمت رقابتی خود استفاده کنید تا مشتریان ویژه خود را جذب کنید.

فروشگاه های رقیب را همیشه در نظر داشته باشید و توجه داشته باشید چگونه می توانید سایت خود را بهتر از رقبا آماده کنید.

۱۶- استفاده از تصاویری با کیفیت بالا

انسانها ذاتا موجوداتی بصری هستند و تصاویر را به متن ها ترجیح می دهد و طبق آماری که گرفته شده است نمایش تصویر به مدت ۱ ثانیه می تواند به میزان ۶۰ هزار کلمه موثر باشد. عکس با کیفیت و وضوح بالا می تواند بر روی تجربه مشتری تاثیر کاملا مستقیمی بگذارد و بازدید کننده را به صورت نا خودآگاه به مشتری تبدیل کند.

فروشگاه اینترنتی

خریداران باید تمامی زوایای محصول شما را ببینند تا بتوانند از اصالت محصول شما اطمینان حاصب کنند. برای این کار باید برخی از موارد زیر را در نظر داشته باشید:

– از تصویر خود نمای ۳۶۰ درجه تهیه کنید تا مشتری به راحتی تمامی زوایای محصول را بتواند ملاحظه کند.

– قابلت بزرگنمایی را بر روی تصاویر داشته باشید تا مشتری بتواند محصول مورد نظر را به خوبی بررسی کند.

۱۷- پیشنهاد هیجان انگیز

صاحبان فروشگاه اینترنتی نباید ترسی درباره قوانین فروشگاه ها داشته باشند و مانند فروشگاه های فیزیکی باید بتوانند محصولات خود را به مشتریان خود عرضه کنند. صاحبان کسب و کار های اینترنتی می توانند با نمایش popup هایی پیشنهاد هایی باورنکردنی به مشتریان خود بدهند تا بتوانند آنهارا مجاب به خرید نمایند!

فروشگاه اینترنتی

شما می توانید با استفاده از روش ۱۱ تبلیغات های خود را برای مشتریان خود شخصی سازی کنید برای مثال برای مشترانی که محصولی را باز کرده اند ولی خریداری نکرده اند ایمیلی ارسال شود و آن را دوباره تبلیغ کرد.

شما می توانید از popup مشتریان خود را ترقیب به خرید کنید ولی باید مواظب باشید با این کار آنهارا بمباران نکنید!

می توانید برای دوره های زمانی خاص کپن های تخفیف به مخاطبان ارائه دهید و میزان اثربخشی هر یک را جداگانه مورد بررسی دقیق قرار دهید.

مطلب پیشنهادی   روش‌هایی برای ایجاد یک دفتر کار در منزل

۱۸- مشارکت اجتماعی را تشویق کنید

بازاریابی دهان به دهان از شبکه های اجتماعی آغاز می شوند و به رشد کسب و کار شما کمک زیادی می کنند. مردم در شبکه های اجتماعی درباره برند، محصول، خدمات و مواردی نظیر اینها جستجو می کنند و طبق نظر روانشناسان تولید محتواهایی برای این دسته از افراد به فراگیر شدن محتوا و محصولات شما می شود.

مشتریان نمی توانند محصولات را به صورت آنلاین تست کنند، به همین دلیل نظرات سایر افراد را مطالعه می کنند و بر اساس آنها تصمیم به خرید میگیرند.

فروشگاه اینترنتی

شبکه های اجتماعی کمک زیاد به شناساندن محصولات به سایر افراد می شود، به همین دلیل تمامی کسب و کارها مخصوصا فروشگاه اینترنتی ها باید به این موارد بسیار اهمیت قائل شوند و حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

– اشتراک گذاری محصولات خود را محدود به برند خود نکنید و با نام برند های دیگر نیز به اشتراک بگذارید و نام تجاری خود را روی محصول تگ کنید.

– اگر کسی در شبکه های اجتماعی سوالی از شما پرسید پاسخ آنرا کوتاه نکنید و در همانجا آنرا قانع کنید!

۱۹- در ایمیل مارکتینگ های فروشگاه اینترنتی خود مزیت رقابتی قرار دهید

شما می توانید اطلاعات زیادی را در ایمیل مارکتینگ بدست بیاوید و با ارتباط موثر با مخاطبانتان می توانید به فروش بالایی دست یابید اما اول باید این ایمیل هارا جمع آوری کنید و درثانی باید در ایمیل مارکتینگ خود مواردی را مورد نظر قرار دهید تا مشتریان خود را ازدست ندهید.

فروشگاه اینترنتی

شما با ارائه پیشنهاداتی ویژه می توانید مشتریان خود را ترقیب به ثبت ایمیل های خود کنند ولی همه انها این کار را نخواهند کرد ولی برخی از آنها احتمالا از نام تجاری شما به وجد خواهند آمد و به ایمیل شما پاسخ خواهند داد.

توجه: هرگز دست از بررسی کمپین های ایمیل مارکتینگ فروشگاه اینترنتی خود دست نکشید. برخی از مشتریان شما قطعا از لیست شما انصراف خواهند داد، بررسی کنید دلیل این کار چه بوده تا کمپین های بهتری برای آینده تهیه کنید.

۲۰- سیاست های گارانتی و بازپرداخت پول نقد را ارائه دهید

اگر شما سیاست فروش در روز های خاص را برای مشتریان خود در فروشگاه اینترنتی ارائه می دهید باید توجه داشته باشید که مشتریان به دلیل اینکه نمی توانند به آن اعتماد کنند آنرا خریداری نمی کنند و اگر بازه زمانی آن کوتاه باشد در اکثر موارد از آن استقبال نخواهد شد.

فروشندگان می توانند این امکان را به مشتری بدهند که درصورت خرابی محصول و یا عدم تطابق محصول با ویژگی های اعلام شده محصول را پس گرفته و تمامی هزینه نقدا برگردانه خواهد شد. این گزینه می تواند حس اعتماد را در مشتری ایجاد کند و میزان فروش را نیز افزایش می دهد.

فروشگاه اینترنتی

شما باید موارد جذاب برای مشتری ایجاد کنید تا خرید خود را باخیالی آسوده انجام دهد، برای مثال در صورت عدم رضایت و وجود مشکل در محصول محصول تعویض می شود و یا هزینه آن تماما به مشتری بازپس داده خواهد شد.

مشتریان کمی هستند که این کار را انجام می دهند و اغلب محصول مورد نظر را خریداری می کنند! ولی برای آن دسته از افراد نیز باید صفحه ایجاد کنید و تمامی شرایط، قوانین و مقرراتی را که برای استرداد محصول در نظر دارید را در آن ذکر کنید.

این سیاست ها و سیاست حمل و نقل رایگان وفاداری بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد پس بر روی تدوین این استراتژی ها و تست آن زمان بگذارید.

افزایش نرخ تبدیل در فروشگاه اینترنتی

شما در فروشگاه اینرنتی خود می توانید قوانین خود را داشته باشید و نیازی نیست با فروشگاه های انلاین خود را تطبیق دهید. صاحبان فروشگاه های اینترنتی می توانند با بررسی مواردی که در بالا ذکر شد نرخ تبدیلی را ایجاد کنند تا مشتریان بیشتری از آنها خرید کنند و محصولاتی که نیاز مشتری است را تولید کنند و همه این موارد وابسته به بررسی سایت و رفتار مشتری است.

امیدواریم که این مقاله هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و چنانچه که در رابطه با این مطلب و مباحث مربوط به آن، سوال یا مشکلی داشتید از بخش دیدگاه‌ها اعلام فرمایید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

منبعویرگول

دیدگاه خود را وارد نمایید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید