چهارشنبه، 1 آوریل 2020
خانه کسب و کار روش‌هایی برای ایجاد یک دفتر کار در منزل

روش‌هایی برای ایجاد یک دفتر کار در منزل

با گذشت هزاران سال از تاریخچه نیروی کار، ما به ارزش و اهمیت یک تعادل سالم بین کار و زندگی پی برده‌ایم. انعطاف پذیری و زمان به عنوان برخی از مهم‌ترین مزایای یک شغل، حتی با اهمیت‌تر از مزیت بیمه درمانی هستند. بخشی از این انعطاف پذیری به دفتر کار در منزل مربوط می‌شود. در واقع، چیزی که بیش از ۹۲ درصد نیروی کار، به انجام آن تمایل دارند، کار در منزل است. خواه شما یک کارآفرین باشید که مشاغل خود را از خانه اداره می‌کنید یا والدینی که به طور پاره وقت مشغول به کار هستید یا یک کارمند تمام وقت دورکار باشید، باید یک فضای کاری مناسب برای افزایش بهره وری خود ایجاد کنید.

چگونه یک فضای کاری مناسب ایجاد می‌کنید که همزمان تمرکز شما را افزایش داده و سختی کار شما را تسهیل کند؟ نکات و ترفندهایی که در ادامه بیان می‌شوند، می‌توانند به نیروی جوان حرفه‌ای کمک کنند تا یک فضای کاری ایده آل به عنوان دفتر کار در منزل ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی   در راه اندازی فروشگاه اینترنتی پر سود به این عوامل توجه کنید

ایجاد یک دفتر کار در منزلدریابید که چه محیطی برای شما مناسب است.

زیبایی کار در خانه این است که شما می‌توانید فضای کاری شخصی دلخواه خود را ایجاد کرده و روال عادی زندگی خود را که متناسب با نیازها، سبک زندگی و برنامه‌های شما می‌باشد را دنبال کنید. شما مقید به نشستن بر روی یک صندلی خاص یا کار در یک مهلت زمانی معین نیستید. اما قبل از طراحی دفتر کار در منزل، این سؤال را از خود بپرسید:

چه محیطی مناسب دفتر کار در منزل است؟

شما خود را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید، بنابراین عاقلانه‌ترین کار این است که یک فضای اداری را طراحی کنید که مناسب علایق و خواست شما باشد. هنگام طراحی، مشخص کنید که آیا می‌خواهید از یک میز اعیانی استفاده کنید یا ترجیح می‌دهید بر روی میز آشپزخانه کار کنید؟ تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید میز خود را روبروی نمای باز پنجره قرار دهید یا ترجیح می‌دهید رو به دیوار باشید و از حواس پرتی‌های بیرون، در امان بمانید؟ دریابید که آیا به هنگام گوش دادن به موسیقی بازدهی بیشتری دارید یا اینکه صدای عادی محیط اطراف‌تان برایتان خوشایندتر است؟ از خود بپرسید چه چیزی باعث افزایش بهره‌وری و انرژی شما می‌شود و فضای کاری خود را مطابق با آن نیازها طراحی کنید.

محیط مناسب برای دفتر کار در منزلیک اقدام عملیاتی برای مقابله با حواس پرتی‌ها، طراحی کنید.

در حالی که کار کردن در منزل، مزایای بسیار زیادی دارد، با این وجود ممکن است به راحتی از مسیر خود منحرف شوید. برای مقابله با حواس پرتی در هنگام کار در منزل، یک برنامه‌ریزی عملی را سازماندهی کنید. محدودیت‌هایی را تعیین کنید و بگذارید دیگران از ساعات کاری اختصاصی شما مطلع شوند. علاوه بر این، هشدارهایی را برای هم اتاقی، همسر یا سایر اعضای خانواده خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شاید یک درب بسته به معنی “مزاحم نشوید” یا تعیین ساعات مشخصی به عنوان ساعات سکوت در منزل، نمونه‌هایی از این علائم باشد. برنامه شما هر چه که باشد، بهتر است آن را با اطرافیان در میان بگذارید تا محیط به فضای کاری مناسب تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی   چگونه یک کسب‌وکار آنلاین را راه اندازی کنیم؟

دیوارها را با رنگ مورد علاقه خود رنگ آمیزی کنید.

رنگ، روشی آسان و مؤثر برای تقویت روحیه و بهره‌وری شماست. از آنجا که حداقل ۴۰ ساعت در هفته را در دفتر خود خواهید گذراند، کمی ‌زمان بگذارید تا رنگی را انتخاب کنید که هر روز شما را هیجان زده کند. رنگ‌ها می‌توانند بر نگرش، رفتار و عملکرد شما تأثیر بگذارند و رنگ مناسب، می‌تواند تأثیرات ظریفی در موفقیت کلی کار شما داشته باشد.

با یک خودکار زیبا، بنویسید.

اگرچه شاید یک خودکار عادی مانند بیک کافی باشد، منتها یک خودکار زیبا باعث می‌شود که یادداشت‌هایتان کمی ‌جذاب‌تر شوند. شاید شما اختیاری بر کنترل دفتر کار دیگران نداشته باشید، اما مطمأنا در رابطه با تجهیزات دفتر کار خود کاملا مختارید. این دفتر کار در منزل شماست و شما باید انتخاب کنید که چه محصولاتی را استفاده می‌کنید.

سیستم روشنایی دفتر کار در منزل برای دفتر کار در منزل سیستم روشنایی خودکار نصب کنید.

با رشد فزاینده دستگاه‌های اینترنت اشیاء در حال استفاده (IOT)، کاربران به طور فزاینده‌ای همه چیز را از طریق اتصال به تلفن هوشمند یا تبلت خود تحت کنترل دارند. با نصب چراغ‌های هوشمند، از فناوری هوشمند در دفتر جدید خود استفاده کنید. اگر این چراغ‌ها را به تلفن هوشمند خود وصل کنید، می‌توانید رنگ و میزان روشنایی چراغ‌ها را در حالی که پشت میز کار خود قرار دارید تغییر دهید. هوشمندسازی منزل، به شما امکان می‌دهد کنترل بهتری بر فضای کاریتان داشته باشید و در نهایت منجر به بهره ‌وری بیشتر و پیشرفت‌تان در پایان یک روز کاری می‌شود.

یک شمع خوشبو و معطر تهیه کنید.

یک شمع با چنان رایحه‌ای بخرید که نتوانید در مقابل آن مقاومت کنید. رایحه‌ی تازه، یک روش عالی برای احساس آرامش و تمرکز در طول روز است. از آنجا که بو می‌تواند به ایجاد تجربه کمک کند، می‌توانید بویی را انتخاب کنید که اوقات خوشی را به شما یادآوری می‌کند و از آن به منظور تقویت روحیه خود استفاده کنید. هرچند به نظر می‌رسد این یک ایده ساده باشد، ولی بوی خوش می‌تواند به شما حس لذت بخش بودن کارهایتان را هدیه بدهد.

دوربین داخلی برای دفتر کار در منزلبرای دفتر کار در منزل یک دوربین داخلی نصب کنید.

آیا هرگز دقت کرده‌اید که چه مقدار از وقت خود را صرف کار کردن بر روی پروژه‌های مقررتان می‌کنید و در مقابل، روزانه چه مدت زمانی را صرف گشتن بی هدف در اینترنت می‌کنید؟ یک دوربین داخلی را در دفتر کار در منزل، نصب کنید. در پایان روز کاری، قسمت ضبط شده را بررسی کنید و ببینید که واقعا وقت خود را چگونه گذرانده‌اید. از بازبینی فیلم دوربین‌ها می‌توانید بفهمید که چه زمانی بهترین بهره وری را داشته اید، چه چیزی شما را منحرف کرده است و چگونه در آینده از حواس پرتی جلوگیری کنید. یک دوربین مداربسته همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا از حیوانات خانگی یا کودکان به خوبی مراقبت کنید و بر آنها نظارت داشته باشید.

ایجاد یک دفتر کار در منزل به شیوه‌ای حرفه‌ای و کاربردی، به افزایش بهره وری شغلی شما در روزهای کاریتان کمک می‌کند. مهم نیست که شما کل دفتر خود را بازسازی کنید یا چند وسیله کوچک را به میز کار خود بیفزایید، در هر حال، به روز کردن فضای منزل‌تان، روش مناسبی برای به روز ماندن با این هزاره پر تغییر به شمار می‌رود.

امیدواریم که این مقاله هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و چنانچه که در رابطه با این مطلب و مباحث مربوط به آن، سوال یا مشکلی داشتید از بخش دیدگاه‌ها اعلام فرمایید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

دیدگاه خود را وارد نمایید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید